måndag 7 mars 2011

Första prao dagen på Maglebergs Smådjurspratik...

Halloj!

Idag var första prao dagen, ganska spännande faktiskt, eller det var spännande... -.- Jag började klockan 8 och då skulle vi städa, fast det tog inte så lång tid så jag fick bara vandra rundor tills klockan blev 9 för då öppnade dem. Där kom hund efter hund och någon katt som skulle klippa sina klor. Dem flesta hundarna skulle få bort sin tandsten, så som jag uppfattade det så var måndagar 'tandstens dagen', så det var ganska drygt att se på samma sak hela tiden... Dess utom kom jag farm till om jag ska skaffa hund, som jag nu har sagt, och det ska vara en underbar Pitbull, okej tillbaka till ämnet, då ska jag vara noga med att få dens tandsten bort taget i tid... Det var två hundar som kom in med himla massas tandsten, usch fy det såg åt helvete ut... Dem båda två skulle bli tvungna att dra ut ett par tänder för att tandstenen hade varit så grov... :-(  Sedan frågade jag om det bara var hundar och katter som kom, och ja för det mesta så var det det... Ehmmm... Yippie *host host*. Jag hade förväntat mig i alla fall några gnagare... :-( Dess utom var dem allihopa tråkiga, alltså allt var ganska dött...
Nej, om det är så här det är att vara veterinär så gider inte jag bli det, då tar jag hellre över äppleodlingen... :P
Alltså jag hade ju inte förväntat mig att jag skulle få lov att operera eller så, men jag hade förväntat mig lite variation och lite action. ^^

1 kommentar:

  1. Ibland är itne ett yrke vad man tänker men det har bara gått en dag. Det kanske var tandstensdagen idag och de andra dagarna händer kanske trevligare saker.
    Om inte så kommer det alltid nya äpplen!!

    SvaraRadera